+31-70-4161756    Support    Sales        

Google, gevonden worden

SEO - Zoekmachine optimalisatie

De manier waarop een website SEO-technisch in elkaar is gezet heeft een grote invloed op de score in Google. De belangrijkste factoren op de pagina die van invloed zijn op de rangorde van zoekmachines staan hieronder.

De content (inhoud)

De content van een pagina is de belangrijkste 'ranking' factor voor Google. Vanuit een SEO-perspectief heeft alle goede content twee kenmerken. Goede content moet aan een vraag voldoen en moet te linken zijn. Die vraag kan prima zijn "wat doet uw bedrijf", of "wat kosten uw diensten". Er is vanuit SEO geen verschil tussen slechte en goede content als je er niet naar kan linken. Als andere sites er geen link naartoe kunnen maken, is het zeer onwaarschijnlijk dat zoekmachines het überhaupt rangschikken. Helaas gebeurt dit veel vaker dan je zou denken. Een paar voorbeelden hiervan zijn: diavoorstellingen met afbeeldingen, content die alleen toegankelijk is na inloggen en content die om technische redenen niet kan worden gelinked.

De titletag (titel van de pagina)

Titletags zijn de op één na belangrijkste factor op de pagina voor SEO, na de content. Er zijn diverse factoren die bepalen wat een goede titel is, maar lengte en (weer) content zijn de meest in het oog springende. 'Welkom op onze homepage' is niet de meest perfecte titel voor je homepage. Wel één van de meest gebruikte trouwens.

De URL

Samen met slimme interne links moet SEO ervoor zorgen dat je de categorie hiërarchie van de site kan begrijpen uit de URL's. Het volgende is een goed voorbeeld van de URL-structuur: https://www.surlinio.nl/social-media/social-media-uitbesteden. Deze URL toont duidelijk de hiërarchie van de informatie op de pagina en deze informatie wordt gebruikt om de relevantie van een bepaalde webpagina door Google te bepalen. Dit is een voorbeeld van een slechte URL: http://www.mysite.com/products?p=114&c=12. Google heeft geen idee waar dit over gaat. Wij ook niet trouwens

URL-structuur is belangrijk omdat het de zoekmachines helpt om het relatieve belang te begrijpen en een nuttige relevantie-indicator toevoegt aan de gegeven pagina. Het is ook nuttig vanuit het perspectief van een anchor-tekst, omdat mensen eerder geneigd zijn om te linken met het relevante woord of de relevante woordgroep als de sleutelwoorden in de URL zijn opgenomen.

En nog 50 andere factoren

De snelheid van een website, hoe mobielvriendelijk de website is, de meta description tag (beschrijving van de pagina), het juiste gebruik van h1 en h2 tags, en nog veel meer andere factoren bepalen of een website goed in elkaar zit vanuit het SEO perspectief.

Wij kunnen u helpen uw website optimaal vindbaar te maken.

bmw.png
sales-improvement-group.png
mercure.png
veer-stichting.png
erasmus.png
ado-vrouwen.png
electroworld.png
drager.png
pier.png
simonis.png
den-haag.png
support-casper.png
caesar.png
dominos.png
beach-stadium.png
haga.png
ronald-mcdonald.png