Google Ads (voorheen AdWords)

Home SEO en SEA Google Ads (voorheen AdWords)

Google Ads (voorheen AdWords)

Search Engine Advertising is het tegen betaling plaatsen van advertenties naast de organische zoekresultaten. De advertenties worden door de adverteerder gekoppeld aan een bepaald zoekwoord, een bepaalde regio en aan bepaalde netwerken. Zo kan een advertentie wel getoond worden in het Zoeknetwerk van Google (Google Zoeken, Google Shopping, Google Maps etc.), maar hoeft dat niet voor het zogeheten Displaynetwerk van Google (Google sites als YouTube, Blogger & G-Mail).

Het doel van Google Ads is om zoveel mogelijk vertoningen te genereren en om zo veel mogelijk clicks op je advertentie te krijgen die uiteindelijk conversie (meestal op je website) moeten realiseren.

Er zijn een hoop technieken en verschillende instellingen om een advertentie te verbeteren en zo maximaal resultaat te behalen. Wij kunnen je hierbij helpen em ervoor zorgen dat je budget zo optimaal mogelijk besteed wordt.

Conversie

Wanneer je met Google Ads adverteert dan kan je vrij eenvoudig je resultaten meten. Een resultaat noemen we ook wel een conversie, dat kan een verkoop zijn maar ook een aanmelding op je mailinglijst of het invullen van je enquête, afhankelijk van het doel van je website.

Met Google Ads kun je conversies meten door een zogenaamde conversiecode van Google op je bedankpagina plaatsen. Wanneer je dat doet meet Google Ads je conversieratio (conversiepercentage). Dit doen wij natuurlijk allemaal voor je, en samen zorgen we ervoor dat je conversie percentage zo hoog mogelijk is. Dat kan ook betekenen dat we je website moeten aanpassen om je percentage omhoog te krijgen.

Prijzen

Voor het beheren van je Google Ads campagnes berekenen we vanaf €200,00 per maand voor een handvol campagnes + 20% van je maandelijkse Google Ads advertentiebudget.