Social Media beheer uitbesteden

Maakt jouw bedrijf al gebruik van de verschillende social media kanalen die aangeboden worden? Zo niet dan is dit zeker aan te raden!

Social media is ongekend populair, zowel bij particulieren als bij bedrijven. Zo ook bij concurrerende bedrijven in jouw branche, dat betekent dat zij op dit gebied voorlopen.

Het succes op social media gaat gepaard met betrokkenheid en interactie en dat kost tijd. Een dergelijke social media strategie is niet iets waar je 'eventjes' mee bezig bent. Geen tijd of de knowhow om social media te beheren? Geen paniek wij helpen je graag!

5 redenen om NU te starten

Het vergroten van je naamsbekendheid

Door gebruik te maken van social media vergroot je de online aanwezigheid van je bedrijf. Door het bereik van je merk of product te vergroten, zullen consumenten jouw merk- of productnaam eerder herkennen.

De beïnvloeding van koopgedrag

Het social media netwerk van consumenten heeft invloed op het koopgedrag. Consumenten die merken/producten op social media volgen, kopen en bevelen die producten eerder binnen hun eigen netwerk aan.

Het genereren van traffic naar je website

Als je in je berichten op bijvoorbeeld Twitter of Facebook een link plaatst naar je website, dan zullen via social media-platforms (potentiële) klanten je website bezoeken en wellicht geïnteresseerd raken in je bedrijf, product of dienst.

Niche Marketing

Niche marketing is nog makkelijker geworden met de komst van social media. Er kan gericht gezocht worden op interesses en demografische kenmerken.

Het krijgen van input voor je productontwikkeling

Door monitoring van social media kanalen krijg je inzicht in de wensen van je klant. Deze input kan uitstekend gebruikt worden voor het innoveren van producten.

Klinkt goed, bel me maar

Adverteren op Facebook

De combinatie tussen het aantal gebruikers en specifieke segmentatie methoden maakt het adverteren op Facebook interessant. Je kan makkelijk je doelgroep bereiken en zo je naamsbekendheid, betrokkenheid en conversies verhogen.

3 voordelen van adverteren

Mogelijkheid targeting

Zo is het onder andere mogelijk om te targeten op locatie, leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur, opleidingsniveau en interesses. Zo is het simpel om je boodschap af te stemmen op je doelgroep en aan bijvoorbeeld mannen een andere advertentie te vertonen dan aan vrouwen.

Vraag creëren i.p.v. vervullen

Gebruikers zijn actief op zoek naar producten en door middel van SEA is het mogelijk om die vraag te vervullen. Dat is geweldig, als je tenminste een product of dienst verkoopt waar al vraag naar is. Adverteren op Facebook biedt, anders dan AdWords, de mogelijkheid om vraag naar je producten te creëren.

Branding

Door de combinatie van specifieke targeting en de interactiemogelijkheden, die veelal ontbreken op corporate websites, is Facebook advertising een uitstekende manier om de online merkbeleving te verhogen.

Welke social media kanalen?

Het belangrijkste om te onthouden voor het gebruik van social media is dat je beter één kanaal goed kan doen dan meerdere matig. Kijk wat voor jouw bedrijf het meest geschikte kanaal is en zorg voor consistente regelmatige berichten. Bij Surlinio werken we met de 20-40-40 regel. Zorg ervoor dat 20% van je posts iets over jou of je product vertellen, 40% "leuk om te weten, ik heb wat geleerd" (maar wel gerelateerd aan je branche) is, en de andere 40% informatief of inspelend op het nieuws is.

Wij helpen je natuurlijk de voor jouw bedrijf meest geschikte kanalen te bepalen.

  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo