De ene website is de ander niet

Responsive webdesign houdt in dat een website zich automatisch aanpast aan het formaat van het device van je website bezoeker.

Een paar jaar geleden werder er vaak nog aparte sites gebouwd, één voor gebruik op de desktop en één voor gebruik op mobiele apparaten. Het nadeel hiervan is natuurlijk dat bij aanpassingen beide sites moesten worden aangepast. Met de meest recente technolgieën is het een stuk eenvoudiger geworden een site te bouwen er op de desktop én op mobiel geweldig uitziet.

7 redenen om er NU wat aan te (laten) doen

Hieronder de belangrijkste statistieken (maart 2017, diverse bronnen) over mobiel gebruik en internet.

  • 72% van al het internet gebruik gebeurt op mobiel
  • Al in 2014 werd het punt bereikt dat meer mensen op mobiel toegang tot het internet hadden dan via een desktop computer
2014? Dat is al meer dan 3 jaar geleden.....

  • 42% van de smartphone gebruikers zit vaker mobiel dan via desktop op internet
Een niet responsive site is equivalent aan een trage site. 61% van je bezoekers zijn binnen 2 seconden weer weg.

  • 60% van de bezoekers kiezen een andere site als het eerste Google resultaat niet mobielvriendelijk is
En wat dacht je van de impact op SEO (de vindbaarheid van je website)...
  • Vanaf April 2015 beloont Google responsive websites met een hogere ranking dan de niet-responsive sites

De volgen 2 punten zijn waarschijnlijk het meest belangrijk:

  • Van elke 100 websites hebben gemiddeld 11.8% een goed mobiel vriendelijk ontwerp
  • In het MKB is het percentage van responsive websites 9%!
We hebben dus nog wat te doen ;-)

Wil je weten hoe goed jouw website nu in elkaar zit?

Doe de gratis website scan

Een dingetje over WordPress

Een veel gebruikt CMS (Content Management Systeem) is WordPress. Met WordPress kan bijna iedereen vrij snel een website opzetten die er professioneel uitziet en die theoretisch door de klant zelf voor een gedeelte kan worden bijgewerkt.

Er kleven een paar nadelen aan.

  • Alle WordPress sites zijn bizar langzaam
  • Elke nieuwe functionaliteit introduceert nieuwe beveiligingslekken
  • Veel (niet alle) WordPress bouwers hebben weinig verstand van hoe het internet werkt
  • Het is het meest gehackte platform ter wereld
  • Voor de meeste MKB ondernemers blijft het te ingewikkeld

We zijn geen fan.

Als je persé op zoek bent naar een WordPress site omdat je van iemand gehoord hebt dat dat 'top' is, dan wensen we je succes en sturen we je met veel plezier door naar een collega.

SEO en SEA en blabla

Het bouwen van een professionele website met een duidelijke navigatie is de basis voor een goed vindbare en door zoekmachines makkkelijk te indexeren website. Dit betekent dat aan alle technische eisen als eerste voldaan moet worden. Check. Al onze sites voldoen aan deze eisen. Maar waar hebben we het eigenlijk over?

SEO staat voor Search Engine Optimisation (goed vindbaar zijn) en SEA voor Search Engine Advertising (betalen aan Google). Al eens door iemand gebeld die je vertelt dat hij of zij tegen een geringe vergoeding ervoor kan zorgen dat je website op pagina 1 van de Google zoekresultaten zal komen? Geld. Sloot. #blabla #galekkeruiteten.

De inhoud van je website

Als je website professioneel is gebouwd, dan is daarna de inhoud van je site het belangrijkste om goed gevonden te worden. Wij helpen je daarbij. Voor sommige ondernemers heeft adverteren op Google absoluut zin, en daar kunnen wij en onze partners je bij helpen, maar voor veel ondernemers is het simpelweg te duur. Op social media adverteren biedt voor de meesten de beste en meest betaalbare kansen.

  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo